Gelezen, gezien, gehoord #19

Februari was een korte(re) maand, eentje die heel snel is voorbijgevlogen vind ik, ik kan me niks speciaals herinneren nu ik erop terugkijk, geen gigantische hoogtepunten, eerder het leven dat wat voortkabbelt. Anyways, er werd veel gelezen, veel tv gekeken, veel binnen gezeten dus want winter of regen, wind en weinig zon.

Gelezen

De gebruikte sterren:
1* afschuwelijk, nooit meer lezen
2* leuk tussendoortje maar zo weer vergeten
3* de moeite waard maar geen hoogvlieger
4* goed boek, herleesmateriaal
5* een verschrikkelijk goed boek, behoort ontegensprekelijk tot mijn favorieten

Ik zit momenteel in een klein leesdipje omdat ik in twee dikkere, tragere boeken tegelijk bezig ben. Ik weet nochtans dat dat mij afremt en dat ik een moeilijker boek beter combineer met een roman of een thriller, maar bon, het is nu zo.

  • Er is maar één boek dat er in februari echt bovenuit stak en dat is Three Things About Elsie. Een boek over een speurtocht naar het verleden, over vriendschap en over ouder worden. Heel graag gelezen. (4*)
  • Drift ging dan weer over het (letterlijk) ontrafelen van een lange relatie tot er niets meer van over blijft en over de zoektocht naar jezelf. Heel mooi geschreven bovendien. (3*)
  • Thriller van de maand was Voortvluchtig, over een dakloze vrouw die verdacht wordt van een reeks moorden en die in het reine moet komen met haar verleden terwijl ze uit de handen moet blijven van de politie. Een goede afleiding en spannend opgebouwd. (2*)

Goodreads-teller: 9 boeken.

Je kan al mijn verslagjes terugvinden in mijn Leeshutje of op mijn Goodreads-profiel.

Gezien

Op de Vlaamse televisie kijk ik naar Blind getrouwdHuizenjagers en The Sky is the Limit. Echt mijn favoriete tv-momentjes! In Blind getrouwd werd er voor het eerst een homokoppel gematcht, in Huizenjagers heb ik al huizen zien passeren waarvan ik dacht ‘damn, daar wil ik echt wel wonen’ en in The Sky is the Limit zijn het allemaal nieuwe mensen, harde werkers die het vanaf nul hebben gemaakt, zeer inspirerend om naar te kijken.

Op Netflix keek ik niet zo erg veel, maar dit zijn de hoogtepunten:

  • Er was Miss Americana, de documentaire over de carrière van Taylor Swift (over wie ik tot voordien amper iets wist, ik kende zelfs haar muziek niet).
  • Klassieker van de maand was Two Weeks Notice want wie kijkt nu niet graag naar de combinatie van Hugh Grant en Sandra Bullock?
  • In The Intern gaat gepensioneerde weduwnaar Robert De Niro als interim van de stichter van een medebedrijf (Anna Hathaway) aan de slag, en langzaamaan ontstaat er een mooie vriendschap tussen hen.

Samen met het lief kijk ik via Amazon Prime naar Star Trek: Picard waarin we de legendarische Captain Picard volgen op een (waarschijnlijk laatste but who knows) avontuur om the galaxy te redden of dan toch de androids. Er spelen een aantal oude bekenden in mee – voor degenen die de oudere reeksen hebben gezien, toch, want ik duik hier compleet blind in. En ik moet zeggen: ’t is niet slecht, al is het allemaal redelijk voorspelbaar.

Gehoord

Ik luisterde ook na hun concert aan het begin van de maand nog veel naar The Editors. Mijn winter-afspeellijst staat nu min of meer op punt: alle goeie liedjes van de afgelopen maanden verzameld, komt dat zien! Of euhm, horen.

Ik beluisterde al heel wat podcasts van Elke Dag Vakantie, over je leven ten volle leven in plaats van af te tellen naar het weekend of je volgende vakantie. Dat blijf ik makkelijker gezegd dan gedaan vinden, want enkel ondernemers (die dan nog financieel genoeg inkomen hebben en/of hun levensstijl aanpassen) kunnen dat natuurlijk doen, die vrijheid hebben om hun dag in te delen zoals ze willen. Ik zou heel graag mijn dag beginnen met rustig ontbijten, een ochtendwandelingetje en twee uur blogjes lezen en typen, en dan pas aan mijn werkdag beginnen (ja zo klinkt de ideale dag voor mij!), maar dat zou de rekeningen niet betalen (en ja, ik weet natuurlijk dat een huis kopen onze keuze was, en dat dat dingen zijn die je zelf kiest). Ik haal er wel veel tips en inspiratie uit, en ik luister graag naar de stem van Eva Daeleman.

Gegeten

We gingen in februari niet speciaal uit eten, nu ik erbij stilsta. Toch nog eens een date night inplannen, dus!

Wel at ik een superlekkere burger bij Het Strand en een Beyond Burger bij Ellis die me zo fel aan een echte hamburger deed denken dat ik heel erg in de war was. Om over de ‘bloemkool wings’ van die laatste nog maar te zwijgen, omg wauw.


Met de familie gingen we bij Voltaire in Heverlee eten, een heel gewone menu, maar het is daar gezellig en ze hebben er altijd een veggie menu.

Geschreven

Op de reisblog slechts één post, namelijk Het beste van 2019 en de plannen voor 2020.

In februari schreef ik zeven postjes op deze blog. De drie meest gelezen zijn deze:

3. Gelezen, gezien, gehoord #18, want blijkbaar lezen jullie deze reeks wel graag.
2. Over hoe goed het lief mij kent, waarin ik het lief interviewde over mezelf.
1. Het begon met de wind, over de onrust in mijn lijf en in mijn hoofd.

Om te eindigen een mooi stukje uit Three Things About Elsie:

Ben jij een Star Trek of eerder een Star Wars fan, of blijf je liefst zo ver mogelijk uit de buurt van alle scifi-gedoe?

14 gedachtes over “Gelezen, gezien, gehoord #19

  1. Van Joanna Cannon had ik nog al goeds gehoord, maar nu jij een boek gelezen hebt ga ik zeker naar de bib! Ik ben nog niet aan het podcasten geslagen (want wanneer moet ik dat nu ook nog inplannen, nog meer prikkels) maar die over elke dag vakantie klinkt superinteressant. Die beyond burger vond ik trouwens ook verdacht, ik dacht dat ze mij per ongeluk vlees hadden gegeven. En totaal geen scifi-fan hier!

    Geliked door 1 persoon

    1. Ik was echt zo hard in de war, maar dan proefde mijn vleesetende vriendin van de burger en zei zij van nee, da’s geen echte, proef je zo, maar ja het is ook al meer dan een jaar geleden dat ik een ‘echte’ heb geproefd!

      Like

  2. Ik blijf even hangen bij je ‘gezien’-sectie: Blind getrouwd: fan! Huizenjagers: weinig tot geen interesse meer sedert ik mijn nieuwe huis kocht. En de documentaire van Tailor Swift is hier ook bekeken. Eerst dacht ik nog, waar kijkt dochterlief nu weer naar en was ik op de achtergrond wat aan het meeluisteren, maar uiteindelijk kreeg ze me ook in de zetel. Ferme madam die Tailor!

    Geliked door 1 persoon

  3. Met Star Trek heb ik niks, maar de films van Star Wars heb ik wel allemaal gezien.
    Eva Daeleman heb ik niet zo graag, al moet ik haar podcast misschien toch eens een kans geven als je hem zo goed vindt.

    Geliked door 1 persoon

    1. Sommige dingen vind ik te veel gericht op ondernemers, enfin mensen die zelf hun dagindeling kunnen maken. Dan denk ik, “ja allemaal goed en wel dat ge pas om 10u achter uw bureau kruipt, maar daar zou mijn baas niet mee kunnen lachen” bijvoorbeeld.

      Like

Plaats een reactie