Over hoe goed het lief mij kent

Er waaide ooit eens een stokje door blogland, waarbij je je vriendje van het moment enkele vragen mocht stellen over jezelf. Een interview, maar eigenlijk een test, want hoe goed kent hij u eigenlijk? Ik zag hem onder andere passeren bij Haaike en omdat mijn oude blog nu eenmaal ontoegankelijk is (ook voor mezelf, tenzij ik dat paswoord nog ergens terugvind), dacht ik: we doen dat nog eens opnieuw, waarom niet!

Waar kijk ik naar op tv?

Tienerseries over seks.

Ik zei hem gisteren dat mijn favoriete serie van de voorbije maanden Sex Education is, en dat is blijkbaar blijven hangen. Hoedanook kijk ik reikhalzend uit naar het derde seizoen!
Samen kijken we naar series als
Temptation Island, Stukken van mensen, De ambassade en Don’t worry, be happy. En het lief kijkt in zijn eentje graag naar allerlei scifi- en fantasyrommel gaande van aliens over zombies naar dystopische dingen. Hij is mij tot Star Trek aan het proberen te bekeren, maar ben nog niet helemaal overtuigd.

Wat lust ik niet?

Vlees.

Correctie: ik lust wel vlees, maar ik eet het niet meer uit principe. Eigenlijk lust ik niets echt niet, nu ik erover nadenk. Witloof, champignons, vis en spruitjes bijvoorbeeld heb ik als volwassene allemaal leren eten. Het lief eet zelf ook graag alles, behalve witloof en spruitjes want die bittere smaak kan hem niet bekoren (ook al kap ik er kilo’s kruiden en tomatensaus over). Pompoen is hij naar eigen zeggen beu gegeten omdat ik eens één herfst er te veel van klaarmaakte, als gevolg van een grote moestuinoogst. Oeps.

We zijn uit eten, wat bestel ik te drinken?

Champagne.

Er boenk op. Ik drink ook graag een gin tonic of (nog liever!) een Aperol Spritz maar dan liever niet als aperitief want dan zit mijn maag al vol met drank.
En voor tijdens het eten laat ik het lief de wijn kiezen tenzij ik eens geen zin heb in rode wijn want hij drinkt het liefst van al rode wijn.

Wat is mijn schoenmaat?

39.

CorrectDe zijne is trouwens 43.

Welke spullen verzamel ik?

Plantjes, boeken, dat is ’t zeker? O, alles van de Minions, en stress.

Dat laatste is natuurlijk een grapje maar eigenlijk vind ik grapjes over stress helemaal niet grappig. Het is een feit dat ik heel veel stress, boeken en plantjes heb, ja. Spullen van de Minions: niet zoveel; enkel dingen die ik kan gebruiken zoals een brooddoos en een wekkertje en een balpen met tien kleuren.

Wat is mijn favoriete broodje?

Een broodje met een lekker slaatje. Nee ik heb geen idee.

Ik ook niet. Vroeger kwam mijn favoriet broodje uit de beste broodjeszaak van Leuven: aardappelsla met augurk en spek, damn, dat was good stuff! Maar bon ja, als vegetariër mag ik dat uiteraard niet eten. En zonder spek zal het waarschijnlijk niet hetzelfde zijn. Tegenwoordig kies ik om er vanaf te zijn voor een club kaas, maar dat is het toch niet. Een lekker vegan broodje ben ik nog niet tegengekomen. Geef mij maar een falafelwrap van bij de beste falafelbar ever!

Noem iets wat ik elke dag zou eten als het kon.

Chocolade.

Dat eet ik ook elke dag. Want hallo, hoe overleeft ge een dag zonder Côte d’Or? Hoewel, in Nepal moest dat noodgedwongen. Maar toen was ik te druk bezig met naar adem happen en overleven in de Himalayah, I guess.

Meer chocolat.

Maar nee, iets dat ik veel meer zou eten als het geen lichamelijke of andere gevolgen had.

Awel: meer chocolat dus.

Ik zou dat precies toch af en toe afwisselen met kaasfondue en frieten dan.

Wat is mijn favoriete ontbijt?

Havermout, maar dat hebt gij al lang niet meer gegeten. Dat ding dat gij soms maakt vind ik wel lekker.

Chiazaadpudding met kokosmelk. En fruit. Ik eet inderdaad graag iets anders dan brood, maar mijn maag en darmen zijn het daar niet meer mee eens. Geen idee waarom. Dus tegenwoordig zijn het bokes met choco, en een tas thee allez.
Hij eet elke dag een bekertje yoghurt met fruit van bij de Panos, of een smakeloos uitziende pistolet met kaas van diezelfde Panos. 

Wat is mijn favoriete muziek?

Queen.

Zijt maar zeker: Queen is mijn all-time favorite. Qua recente-muziek-van-het-moment weet ik het zelf niet goed. Ik vind Whispering Sons één van de beste nieuwe bands van de laatste jaren, maar verder luister ik naar vanalles, van Adele over Beyonce via Martin Garrix naar The Kooks en Emili Sandé. Snapt ge. 

Ik zou het ook niet direct weten, ik luister ook vanalles. O, het deuntje van Game of Thrones. Vóór het achtste seizoen, want nu vind ik ook het deuntje niet meer zo leuk.

Wat is mijn favoriete sportteam?

Gij hebt geen favoriet sportteam maar omdat ge mij graag ziet, zeg ik Liverpool.

Sport interesseert mij inderdaad meestal geen zak maar ik ga al eens meekijken naar een match van de Duivels of Liverpool op de Oude Markt, voor de sfeer en om eens buiten te komen en omdat ik hem dus graag zie, maar dat zal niet vaker dan één keer per jaar gebeuren. Ik ben jaren geleden fan geweest van BGL, toen ze nog BGL heetten, en helemaal into basket, maar bon, hun prestaties gingen bergaf en zoals het een echte fan betaamt, ben ik afgehaakt.

Welke kleur hebben mijn ogen?

Groen-bruin. Bruin-groen.

Die van u ook he? We passen wij nogal bij elkaar.

Wat doe jij, waarvan ik zou willen dat ge het niet doet?

Ademen. Rommel maken. Met mijn stoel schuifelen, lawaai maken. ’s Nachts te zwaar ademen. Drinken. U ambeteren. Aanwezig zijn.

Grapjas. Het is waar dat het lief nogal luidruchtig is van zichzelf. En vooral als ik probeer in slaap te vallen en hij zit in de kamer ernaast nog te gamen. Of als ik ’s nachts wakker word omdat hij ‘zwaar ligt te ademen’ oftewel snurken dus. Bon ja dat zijn dingen waar hij niet veel aan kan doen natuurlijk.

Wat doe ik waarvan gij zou willen dat ik het niet doe?

Geambeteerd reageren op alle zaken hierboven. Te veel planten verzamelen. Te veel stress hebben over alles. Niet naar mij luisteren. En vegan zijn.

Oké, veel werkpunten dus langs mijn kant! Ik heb zoveel plantjes weggedaan dat er in ons huis kamers zonder zijn, dus daar moogt ge niet meer over klagen, vind ik. En ik ben geen vegan – ik eet af en toe vegan, dat is een groot verschil. Ik doe alleszins mijn best om u te sparen.

Waar ben ik geboren?

Geen idee. In Leuven zeker?

Ah bah ja natuurlijk, ’t is niet dat hier zoveel andere ziekenhuizen in de buurt zijn he? 

Je bakt een taart voor mijn verjaardag, wat is mijn favoriet?

Cheesecake.

Ik zei onlangs nog dat ik mijn verjaardag wilde verplaatsen naar mei of juni, omdat er dan overal aardbeientaart te krijgen is. Want mmm, aardbeientaart! Maar cheesecake is een goeie tweede, hoewel ik de rest van het jaar, buiten het aardbeienseizoen, toch liever een goeie smeuïge chocoladetaart eet. Moeulleux bijvoorbeeld.

Wat voor sporten heb ik allemaal gedaan, buiten school?

Wandelen. Lopen.

My all time favorites! Ge vergeet nog fitness, dat heb ik als tiener op onregelmatige basis veel gedaan, samen met ons mama. Uiteindelijk is dat geëindigd met spinnen, nog steeds één van mijn favoriete sporten. En badminton heb ik als tiener ook een tijdje gedaan, tegen mijn zin. Maar da’s van voor uw tijd.

Wat zou ik uren kunnen doen?

Lezen. Tv kijken. Chocola eten. Wandelen. In uw tuin bezig zijn. Met plantjes bezig zijn.

Jep!

Wat voor een uniek talent heb ik?

Mijn chaos een beetje structureren. En onze boekhouding doen.

Ik ben wel heel goed in administratie ja, het is dan ook mijn job én ik ben een J dus plannen en lijstjes en grafiekjes en cijfertjes, dat zit in mij.
Vroeger zou hij waarschijnlijk ook gezegd hebben dat ik goed kon koken, maar dat is er de laatste jaren fel op achteruit gegaan omdat ik vaak de fut niet heb. En zeker nu ik geen vlees meer maak *roloog*.

Hoelang zijn we al samen?

Tien jaar. Euhm… Elf jaar? Ik heb u ten huwelijk gevraagd toen we tien jaar samen waren, dus elf jaar, binnenkort twaalf.

Ja, want 4 april komt er alweer aan!

En hoe scoort uw lief op deze test?

22 gedachtes over “Over hoe goed het lief mij kent

  1. Benieuwd of mijn lief de test wil invullen :p En het is waar: een dag zonder chocolade, is een dag niet geleefd. Zoonlief mag geen chocolade meenemen naar school. Serieus, wat is dat voor een regel!

    Geliked door 1 persoon

  2. Haha, diene van mij rolde al met zijn ogen bij de eerste vraag. Tot zover de vragenlijst, haha!
    Wel leuk om te lezen en hij kent u toch wreed goed he. En Leen, ge zou uiteindelijk toch ook geen nee kunnen zeggen tegen een goeie cheesecake he!?

    Geliked door 1 persoon

  3. Haha, zo’n grappige blogpost! Ik vind niet dat je te veel plantjes kan verzamelen. Gelukkig ligt mijn man daar niet zo van wakker, zo lang hij ze zelf niet moet verzorgen, that is.
    En als je ooit eens in Gent bent: eens bij MieVie langs gaan. Héérlijke vegan belegde broodjes, zoals daar zijn mozzarella-tomaat-pesto en zo. Njammie!

    Geliked door 1 persoon

    1. Ah, dat was één van de adresjes die ik had genoteerd voor ons uitje vorige zomer. Maar er was toen zoveel om te eten dat we die geskipt hebben! Nog eens voor teruggaan dan 😉

      Geliked door 1 persoon

  4. Hahaha, “ademen”. Keidroog antwoord. Wel levensgevaarlijk als ge dat echt zou willen, dat dan weer wel 🙂 Al snap ik het wel, soms mag Johan al het geluid maken wat hij wilt, soms is met zijn been zitten wippen al genoeg om een “kunde NU stoppen daarmee” te horen te krijgen 🙂

    En euh, niet in elke kamer een plant, dan hebt ge er sowieso niet teveel! 😉

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie