20 dingen die ik graag doe

Ik zag dit stokje bij meer en meer bloggers opduiken maar zoals steeds moest ik even wennen aan het idee om iets te schrijven waarover iedereen aan het schrijven is, maar uiteindelijk dacht ik: screw it, ik wil het eigenlijk ook wel weten voor mezelf. So here goes: de 20 dingen die ik graag doe en waar ik energie van krijg.

De bedoeling van deze oefening is dat je even stilstaat bij wat je graag doet, en dan kijkt hoe het komt dat het van sommige dingen misschien al veel te lang geleden is dat je ze nog deed. Gelukkig heb ik de voorbije twee jaar geleerd om te doen wat goed voor mij is, want het is zo al moeilijk genoeg om het hoofd boven water te houden. Ik had trouwens geen idee dat het zoveel dingen zouden zijn; ik dacht dat ik nooit aan 20 zou raken!

  1. naar de wellness gaan (drie weken)
  2. in de moestuin werken (twee maanden)
    Het gaat er zeer binnenkort eindelijk van komen, ook al heb ik het een paar keer uitgesteld omwille van vermoeidheid, want de patatjes moeten bijna de grond in! #feest
  3. lezen (gisteren)
  4. bloggen (nu, haha)
  5. voor mijn plantjes zorgen (een week, schandalig)
  6. een lekkere maaltijd klaarmaken (gisteren)
  7. nieuwe recepten proberen (deze week)
  8. yoga (bijna twee maanden)
    Mijn kinesist heeft het niet zo voor yoga en mijn rug sinds een tijdje ook niet meer. Op het werk is er één keer om de twee maanden ’s middags een yogasessie en die doet meestal wel deugd, alleen de laatste keer niet omdat ze nogal gefocust was op de bovenrug en ik daar toen veel last van had, wat er door die sessie absoluut niet op beterde. Misschien moet ik rustig op mezelf herbeginnen, want met alles wat er qua verkoop en verhuis nog op ons bord zal komen, ga ik die rustmomenten nodig hebben maar ze vermoedelijk niet op een vast moment kunnen doen.
  9. lopen (drie maanden)
    Moet ik uit mijn hoofd zetten tot na onze zomervakantie; ik wil me eerst focussen op den berg opraken en afvallen voor ik voor de 586e keer met start to run begin. Lopen is het enige waarmee ik mijn hoofd echt leeg kan maken. Lopen is mijn meditatie, mijn leven en mijn zijn, maar mijn lijf moet meewillen.IMG_20180816_122549
  10. wandelen, en dan liefst het soort waarvoor ge een hele dag kunt uittrekken (een maand)
    We moeten dringend beginnen opbouwen, want mijn wandelconditie is na de kwakkelmaand maart opnieuw gekelderd. Alleen ga ik te veel nadenken en dan vooral over alles wat er nog in ons appartement moet gebeuren en hoe gaan we dat in godsnaam klaarkrijgen en intussen zit ik hier op mijn gemak te wandelen in plaats van voort te doen! In plaats van te genieten van de natuur enzo. Ja ik word soms stapelgek van mezelf.
  11. wandelen in de bergen (een half jaar)
    Staat op het programma voor komende zomer dus Alpen here we come!!
  12. mijn nagels lakken (vorige week)
  13. muziek luisteren (gisteren)
  14. verhalen schrijven (gisteren)
  15. uit eten gaan met ons tweetjes (vorige week)
  16. op vakantie/weekendje weg gaan met ons tweetjes (een half jaar, en dat was een groepsreis dus niet zeker of dat wel meetelt helemaal)
    Deze twee puntjes doen we tegenwoordig heel weinig omdat we verlof & geld moeten opsparen voor #lot13. Eens we een beter zicht hebben op ongeveer wanneer we gaan kunnen verhuizen – vooralsnog is dat nog steeds “eind 2019” en kan het net zo goed pas begin 2020 zijn – zal het duidelijk worden hoeveel budget er (over) is en kunnen we nieuwe plannen maken! Eind mei is er een verlengd weekendje weg voorzien, maar dat hangt aan een zijden draadje omdat we rond die periode graag ons appartement zouden te koop zetten.
  17. buiten, in de natuur zijn, al wandelend of met een boek of gewoon zijn, weet ge (een aantal weken)
    Ik zou wat vaker met een boek naar buiten moeten gaan. Al is het maar tot op mijn balkon.
  18. een goed glas champagne drinken (vorige week)
    Gelukkig heb ik tijdens de Grote Opruim nog 9 flessen gevonden die we twee jaar geleden tijdens ons Champagne-tripje kochten en die dus dringend op moeten.
  19. op reis gaan en nieuwe dingen ontdekken (drie weken geleden, naar Parijs)
  20. naar een museum gaan, liefst een (beeldende-)kunstmuseum, en gewoon kijken (drie weken geleden)
    Dit is zoiets dat ik enkel op vakantie doe en dan eerder toevallig; toch merk ik elke keer dat ik daar deugd van heb en dat ik me er meer in zou willen verdiepen. Misschien moet ik dat maar gewoon eens doen, wat peist ge?

Tips misschien?

15 gedachtes over “20 dingen die ik graag doe

    1. Jaaaa… maar misschien moeten we dat net laten gebeuren. Mensen hadden vroeger veel meer tijd om hun gedachten hun beloop te laten gaan. Nu zijn we constant bezig… Ik weet het niet hoor, dat bedenk ik mij soms.

      Like

  1. Fijn lijstje!
    Waarom is je kine geen voorstander van yoga? Ik sukkel nu ook met mijn rug en lopen is voorlopig geen optie (aaaargh inderdaad), maar yoga mag ik wel doen zoveel ik wil (ale, nu geen posities waarbij ik mijn rug in vijf plooi bij wijze van spreken, maar wel de “gewone” yoga 🙂 ).
    En dat wandelen: gewoon doen! Je moet maar denken: je wordt er fitter door, waardoor dat verhuizen ook sneller zal gaan 😉

    Geliked door 1 persoon

    1. Hij vindt yoga slecht voor de rug (denk maar aan de cobrapositie, waarbij je je rug eigenlijk onnatuurlijk hol maakt). Verder zie ik er eigenlijk ook geen graten in hoor!

      Like

Plaats een reactie