Dag op dag #6

In deze rubriek laat ik me, op basis van mijn fotoarchief in Google Photos, eventjes meevoeren naar herinneringen uit het verleden… Dag op dag x aantal jaar geleden!

Vijf jaar geleden: 22 juli 2013

De voorbereidingen voor onze Grote Verhuis waren al volop bezig: mijn ouders, die vakantie hadden, zetten alvast de nieuwe kasten in elkaar, en stuurden me deze foto door om me op stang te jagen met de mededeling dat we de verkeerde kleur hadden gekocht: ze waren helemaal niet wit! Natuurlijk ging het om beschermende folie. Haha. Zo grappig die ouders van mij, middenin al die verhuisstress nog wat olie op het vuur gooien. Tss.

Zes jaar geleden: 22 juli 2012

…vertrokken we op vakantie naar St. Moritz, samen met het halfzusje van het lief, mijn schoonvader, schoonstiefmoeder en diens ouders. Het was intussen vier jaar geleden dat ik nog in Zwitserland was geweest en deze reis was de trigger om sindsdien vaker een sportieve vakantie te doen in plaats van altijd citytrips. En St. Moritz met zijn prachtige meren behoort zonder twijfel tot één van de mooiste plekjes in de Alpen.
De Birkenstocks van de foto heb ik nog steeds, als binnenhuispantoffels weliswaar.

Tien jaar geleden: 22 juli 2008

Mijn laatste weken in het Ouderlijk Huis, dus ook de laatste weken dat ik Loen de Hond met mijn fototoestel kon ambeteren. Nu ik deze foto terugzie besef ik pas hoe grijs en vermoeid Luna er toen al – bijna dertien jaar oud, en vijf maanden voor haar dood – uitzag. Toegegeven: ik had haar net wakker gemaakt dus hoe flatterend zou ge zelf zijn, nog half versuft in de lens kijkend?

Twaalf jaar geleden: 22 juli 2006

Ik verbleef een maand in mijn geliefd Zwitserland, in het Intersoc-hotel te Wengen dat zijn laatste zomer inging; daarna zou het jarenlang door een andere organisatie worden uitgebaat. (Intussen is het wel weer in Intersoc-handen, maar ben ik er zelf niet meer geweest.) Om te werken, mind you, en tussendoor te wandelen en te genieten van de bergen, dat spreekt. Dit was mijn kamer, volgehangen met souvenirs want ik miste thuis vreselijk, ik was nog nooit zo lang weggeweest van familie en vrienden! Gelukkig had ik mijn toenmalige beste vriendin in de buurt, en maakte ik ter plaatse vrienden die ik van mijn leven niet zal vergeten.

Wengen

Dertien jaar geleden: 22 juli 2005

Dit begint eentonig te worden want weeral een bergvakantie. De laatste met mijn ouders en zus als gezin, trouwens, al zullen we daar op dat moment niet bij stilgestaan hebben. We verbleven twee weken in het Zwitserse Adelboden en waren hier halverwege onze vakantie. Ons mama was met de zus in het huisje gebleven voor een welverdiende rustdag, maar mijn vader en ik trokken er op uit, naar de Elsighorn, een pittige klim van 1000 hoogtemeters en dat mét inspanningsastma, maar ik haalde de top. Er ging trouwens ook een liftje naartoe, zoals je op de foto kan zien, maar de Bergskes zijn geen liftjesmensen, wij gaan wij zoveel mogelijk te voet, ’t zal wel zijn.

Adelboden

Veertien jaar geleden: 22 juli 2004

Op vrouwenweekend in Parijs! Ik speelde de gids en had zelfs een heel A5-boekje samengesteld met alles wat we zouden bezichtigen. Een bezoek aan het Louvre en het beklimmen van de Eiffeltoren herinner ik me nog, verder is alles redelijk vaag. O en de warmte, want gezweet hebben we!
Sindsdien maken we met ons vieren elk jaar een daguitstapje naar dichtbijsteden, en pas dit jaar maakten we opnieuw een échte citytrip, en wel naar Londen.

Parijs
En neen dat is niet het licht, want mijn haar was toen écht rood.

Waar was jij tien jaar geleden op vakantie?

12 gedachtes over “Dag op dag #6

  1. Leuk, Google geeft soms ook een melding om een dag opnieuw te beleven. Ik vind het altijd wel grappig. En misschien een beetje pijnlijk dat de tijd zo snel gaat 😉 In 2008 was ik zo te zien met mijn moeder, oma en zusje op vakantie op Kos.

    Like

  2. Zo leuk om dat eens te zien! Waar wij tien jaar geleden op vakantie waren. Amai nu moet ik eens heel goed nadenken. Elf jaar geleden trouwden we, dan gingen we op huwelijksreis naar Mauritius, waar we onze trouwgeloften nog eens hernamen. Ik denk dat we het jaar daarop met de kinderen naar Mallorca zijn geweest . De reis waar mijn zoon voor de laatste keer is meegeweest.

    Like

  3. “Eentonig want weeral bergvakantie”?! Bergen kunnen toch noooooit eentonig worden 😉
    Nee serieus, zalig om Zwitserland zo vaak terug te zien keren op deze dag; ik ga die Elsighorn eens opzoeken, want die ken ik nog niet 🙂

    10 jaar geleden ging ik voor de laatste keer met mijn ouders en broer op zomervakantie, in de Provence was dat. Tegelijk ook de laatste keer dat ik de Ventoux beklom, maar in september ga ik voor een jubileumklim 😉

    Like

    1. Ik denk niet dat die Elsighorn op zich zo wauw was, gezien je er ook gewoon met een liftje naartoe kon, ik herinner me enkel hoe hard ik toen heb afgezien 🙂
      Da’s wel mooi dat dat 10 jaar later zal zijn!

      Like

  4. Tien jaar geleden zat ik in New York, voor de allereerste keer op reis buiten Europa. Ik was mee met een vriendin en haar ouders, ja, dat jaar zijn er veel fijne dingen gebeurd.

    Like

    1. Ik ook niet. Als het niet voor mijn dagboeken en die digitale foto’s was, dan zouden de voorbije jaren steeds vager worden…

      Like

Plaats een reactie